In dit BLOG onderwerp geef ik je een aantal tips voor het eenvoudig zelf oplossen van veel voorkomende problemen.
Probleem 1:
Mijn iPhone laadt niet/niet goed op.
Meestal is dit te wijten aan vuil in de oplaadpoort.
In mijn BLOG van 23 oktober 2018 lees je hoe je dit zelf eenvoudig kunt oplossen.
Lukt het je niet, dan helpen wij je graag.
Probleem 2:
Slecht/zacht geluid oorluidspreker.
Meestal is dit het gevolg van make-up en/of haarproducten.
Schakel je iPhone uit! (Power off).
- Borstel het rooster voorzichtig uit met een tandenborstel.
- Dep een wattenstaafje in een beetje alcohol en wrijf voorzichtig over het rooster.
Geen verbetering, wij helpen je graag.
Probleem 3:
Mensen horen mij slecht/niet.
Dit kan diverse oorzaken hebben maar kan eenvoudig worden gedetermineerd door uitvoering van de onderstaande simpele testen.
Stap 1: Uitsluiten van een microfoon probleem.
Een iPhone maakt gebruik van 3 of 4 microfoons. 1 of 2 aan de onderzijde, 1 voor de selfiecamera/handsfree bellen en 1 voor de videocamera.
Onderste microfoon(s) testen:
Open de dictafoon app en spreek een bericht in. Als je je bericht kunt terug luisteren zijn de onderste microfoons goed. Klinkt het geluid zacht/dof dan kan je dit oplossen door de roosters uit te borstelen.
Selfiecamera microfoon testen:
Maak een selfievideo. Hoor je geluid bij het afspelen?
Videocamera microfoon testen:
Maak een video-opname met geluid. Hoor je geluid bij het afspelen?
Zijn meerdere/alle microfoons defect dan betreft het hier een netwerk (Zie stap 2), een software (Zie stap 3), of een moederbord gerelateerd probleem.
Stap 2: Uitsluiten van een netwerkprobleem.
Simkaart schoonmaken met wat alcohol.
Simkaart testen in een andere iPhone.
Problemen duiken daar ook op.
Nieuwe simkaart bestellen/storing bij de provider.
Simkaart van een ander proberen in jouw iPhone.
Geen problemen meer?
Nieuwe simkaart bestellen/storing bij de provider.
Stap 3: Uitsluiten van softwareproblemen.
Toestellen die te veel apps bevatten of waarmee regelmatig media (YouTube) en websites worden bekeken kunnen niet meer ‘ademen’ door een tekort aan RAM geheugen waardoor de data niet meer kan worden weggeschreven en er klachten (Touch, audio, video) ontstaan die vaak (onterecht) aan de hardware worden toegeschreven.
Reset je iPhone. In mijn BLOG van 13 maart 2019 lees je hoe je dit moet doen.
Door de reset wordt het RAM-geheugen tijdelijk geleegd waardoor het toestel weer kan ademen. Je verliest niet je data op je telefoon. Dit is een tijdelijke oplossing. Keert het probleem na verloop van tijd weer terug, dan dien je je iPhone terug te zetten naar de fabrieksinstelling en deze vervolgens als nieuw te configureren. Het terugzetten van de, vooraf, gemaakte kopie heeft geen zin aangezien dit weer voor een volle iPhone zorgt!
Wij bieden geen ondersteuning bij software gerelateerde problemen.
Heb je al de bovenstaande stappen gecontroleerd/uitgevoerd en je hebt nog steeds problemen, dan is het probleem moederbord gerelateerd. Wij bieden moederbordreparaties uitsluitend aan in deze situaties.
iPhone revisietarieven*:
Op de tarievenpagina vind je onze revisietarieven.
* Reviseren betekent het schoonmaken van het onderdeel aan de buitenzijde en/of via de binnenzijde van de iPhone.
Heb je vragen, reageer dan op dit blog of stuur een mail aan info@30minutes-repair.nl t.a.v. Peter.
Natuurlijk ben je ook van harte welkom aan de Vriezenbeltstraat nummer 14 in Deventer.
De openingstijden vind je op de homepagina.
Wil je direct een afspraak maken voor reparatie dan kan dit éénvoudig met SimplyBook.me de online reserveringsagenda.
TIP: Onder 'Lees meer (V)' vind je specifieke reparatie informatie! (O.a. reparatieduur en wat er wel/niet kan bij specifieke iPhone-modellen).
Probleem 1:
Mijn iPhone laadt niet/niet goed op.
Meestal is dit te wijten aan vuil in de oplaadpoort.
In mijn BLOG van 23 oktober 2018 lees je hoe je dit zelf eenvoudig kunt oplossen.
Lukt het je niet, dan helpen wij je graag.
Probleem 2:
Slecht/zacht geluid oorluidspreker.
Meestal is dit het gevolg van make-up en/of haarproducten.
Schakel je iPhone uit! (Power off).
- Borstel het rooster voorzichtig uit met een tandenborstel.
- Dep een wattenstaafje in een beetje alcohol en wrijf voorzichtig over het rooster.
Geen verbetering, wij helpen je graag.
Probleem 3:
Mensen horen mij slecht/niet.
Dit kan diverse oorzaken hebben maar kan eenvoudig worden gedetermineerd door uitvoering van de onderstaande simpele testen.
Stap 1: Uitsluiten van een microfoon probleem.
Een iPhone maakt gebruik van 3 of 4 microfoons. 1 of 2 aan de onderzijde, 1 voor de selfiecamera/handsfree bellen en 1 voor de videocamera.
Onderste microfoon(s) testen:
Open de dictafoon app en spreek een bericht in. Als je je bericht kunt terug luisteren zijn de onderste microfoons goed. Klinkt het geluid zacht/dof dan kan je dit oplossen door de roosters uit te borstelen.
Selfiecamera microfoon testen:
Maak een selfievideo. Hoor je geluid bij het afspelen?
Videocamera microfoon testen:
Maak een video-opname met geluid. Hoor je geluid bij het afspelen?
Zijn meerdere/alle microfoons defect dan betreft het hier een netwerk (Zie stap 2), een software (Zie stap 3), of een moederbord gerelateerd probleem.
Stap 2: Uitsluiten van een netwerkprobleem.
Simkaart schoonmaken met wat alcohol.
Simkaart testen in een andere iPhone.
Problemen duiken daar ook op.
Nieuwe simkaart bestellen/storing bij de provider.
Simkaart van een ander proberen in jouw iPhone.
Geen problemen meer?
Nieuwe simkaart bestellen/storing bij de provider.
Stap 3: Uitsluiten van softwareproblemen.
Toestellen die te veel apps bevatten of waarmee regelmatig media (YouTube) en websites worden bekeken kunnen niet meer ‘ademen’ door een tekort aan RAM geheugen waardoor de data niet meer kan worden weggeschreven en er klachten (Touch, audio, video) ontstaan die vaak (onterecht) aan de hardware worden toegeschreven.
Reset je iPhone. In mijn BLOG van 13 maart 2019 lees je hoe je dit moet doen.
Door de reset wordt het RAM-geheugen tijdelijk geleegd waardoor het toestel weer kan ademen. Je verliest niet je data op je telefoon. Dit is een tijdelijke oplossing. Keert het probleem na verloop van tijd weer terug, dan dien je je iPhone terug te zetten naar de fabrieksinstelling en deze vervolgens als nieuw te configureren. Het terugzetten van de, vooraf, gemaakte kopie heeft geen zin aangezien dit weer voor een volle iPhone zorgt!
Wij bieden geen ondersteuning bij software gerelateerde problemen.
Heb je al de bovenstaande stappen gecontroleerd/uitgevoerd en je hebt nog steeds problemen, dan is het probleem moederbord gerelateerd. Wij bieden moederbordreparaties uitsluitend aan in deze situaties.
iPhone revisietarieven*:
Op de tarievenpagina vind je onze revisietarieven.
* Reviseren betekent het schoonmaken van het onderdeel aan de buitenzijde en/of via de binnenzijde van de iPhone.
Heb je vragen, reageer dan op dit blog of stuur een mail aan info@30minutes-repair.nl t.a.v. Peter.
Natuurlijk ben je ook van harte welkom aan de Vriezenbeltstraat nummer 14 in Deventer.
De openingstijden vind je op de homepagina.
Wil je direct een afspraak maken voor reparatie dan kan dit éénvoudig met SimplyBook.me de online reserveringsagenda.
TIP: Onder 'Lees meer (V)' vind je specifieke reparatie informatie! (O.a. reparatieduur en wat er wel/niet kan bij specifieke iPhone-modellen).
Reacties (0)
Geen reacties gevonden.